یادداشت های من

درباره لینوکس پایتون و چندتا چیز دیگه که دوس دارم حرف میزنم

یادداشت های من

درباره لینوکس پایتون و چندتا چیز دیگه که دوس دارم حرف میزنم

شخصی سازی گنوم

خب من دوروزه رو اوبونتو۴ ۱۸.۰ که تازه نصب کردم کار کردم و اونو به جایی که دوست داشتم رسوندم خب طبعا کانفیگ گنوم هم جزوشه

اولین کاری کردم یه والپیپر خوشگل انتخاب کردم من همیشه یه چنتا دارم رو هر توزیعی میزارمشون

بعد گنوم توییکس رو نصب کردم :

sudo apt install gnome-tweaks

خب گنوم توییکس یه برنامه است که باهاش گنوم رو شخصی سازی میکنیم

بعد میایم یه افزونه برا مرورگرمون نصب میکنیم تا افزونه های گنوم رو باهاش نصب میکنیم برا من فایرفاکسه برا مال خودتون سرچ کنید دی:

بعد میزنیم:

sudo apt install chrome-gnome-shell

حالا میتونی از تو مرورگر افزونه نصب کنیم خب اول dash-to-dock رو نصب میکنیم تا یه داک داشته باشیم

بعد افزونه User-shell رو نصب میکنیم حالا میایم یه تم برا شل پیدا میکنیم من lexis خوشم اومد و از گیتهابش دانلودش کردم و کپی کردم به .themes تو دایرکتوری ~

بعد از توی توییکس فعالش کردم  چیز قشنگی شد البته شما میتونید بر اساس سلیقه خودتون یه تم دیگه پیدا کنید و همینجوری نصبش کنید

حالا ایکون پک پیدا میکنیم و دانلود میکنیم پیشنهاد من :Dexie-classic-dark یا papirus هست بعد دانلود کپی کنید تو .icons تو دایرکتوری ~ و از توییکس فعالش میکنیم

بعد اپلیکیشن تم رو تنظیم میکنیم همون ضربدر و مربع بالا که برنامه رو می بنده یا گوچیک میکنه تمشو پیدا میکنید و دانلود میکنید بر اساس سلیقه اتون مال منmacos-catalina-dark هست بریزیدش تو .themes که قبلا شل تم رو توش ریختیم بعد از توی توییکس فعالش میکنیم

مرحله اخر  کانکی هست کانکی یه ویجت است برا نشون دادن دیتای مربوط به سیستم برا نصبش:

sudo apt install conky

و بعد با کانکی منیجر کانفیگش میکنیم برا نصب کانکی منیجر:

sudo apt-add-repository -y ppa:teejee2008/ppa & sudo apt-get update& sudo apt-get install conky-manager

حالا از اونجا یه تم کانکی به نام گاتام رو فعال کنید و حالا یه دور ریبوت کنید

نتیجه:


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد